mandag 22. desember 2008

OPPSUMMERING 2008/SOLSNU

Huffa meg, her er det lenge siden sist. Skrivelysten har vært laber i disse mørkemånedene. Men heldigvis har sola snudd så nå blir det lysere fremover. Det er godt å vite. Kanskje får jeg lyst til å skrive mer, hvem vet.

Lyspunkter å skrive om er jo den dagen i Hommelvik med dugnad og masse prat. Utrolig hvor gøy det er å holde på med haging sammens med noen selv om vi gravde opp istede for å sette ned. Og Murre var jo den humørsprederen. Godt å vite at ting har ordnet seg så bra for Line Cathrin og familien.

Frøboksens besøk var også herlig selv om den kom midt i en hektisk uke. Fikk da tid til å plukke meg ut noe som fristet og legge oppi noe annet. Skal bli godt å komme igang på januar med de første frøene.

Ellers i høst har det vært mye styr i Trondheim ang. nedleggelse av skoler. Etter en hektisk prosess kom rådmannen fram til forslaget om at Kalvskinnet og Berg skole skulle legges ned. Ungene våre går på Berg skole.:(( Så nå håper vi at politikkerne stemmer nei til forslaget til rådmannen på nyåret. Ikke noe gøy å være midt oppi dette, men vi prøver å koble ut no i juleferien.

Litj-pia har vært med i Berg julekor no på desember. De var med på julekonsertene til DDE i Olavshallen. Seks forestillinger på fem kvelder. Travelt, men jeg tror nok at ungene koste seg. De gjorde ihvertfall en god jobb.

Gutten har stått på i karate og graderte for første gang sist torsdag. Vi var stolte og han var veldig stolt. Graderte selv til grønt belte dagen etter. Gjorde noen småfeil, men det gikk bra.

Det som gjenstår no før jul er siste rengjøringen og finpussen. Utlevering av endel gaver til slekt og venner. På julaften så får vi besøk av besteforeldre, så det blir koselig. Får bare håpe at den hosten jeg har hatt de siste to ukene vil gi seg snart. Skal se om jeg kommer meg til legen i morra og får meg noe medisin.

Til alle mine venner her på nettet så vil jeg ønske dere en riktig god jul og et flott og godt nytt år.

Vig - nattuglen

2 kommentarer:

Tove sa...

God jul og godt nytt år ønskes deg og dine også :-)

ASSA sa...

Ønsker deg og dine et Godt Nyttår.
Ja det er deilig at det går mot lysere tider, det synes jeg også :)